ZAPYTANIE OFERTOWE nr 3A/OLIMP/2025 z dnia 31.10.2025 r.

 

Zapytanie ofertowe na realizację usługi audytu zewnętrznego zadania pt. „Bliżej sportu 2025”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Konkursu nr 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność” (UMOWA NUMER: UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/10809 z 7 kwietnia 2025 r.).

Część I: Forma zapytania ofertowego

Rozeznanie rynku poprzez zamieszczenie na stronie internetowej.

Uzasadnienie formy zapytania:

Szacowana wartość usługi nie przekracza kwoty 130 tys. zł netto.

Część II: Informacje ogólne

1. Informacje o Zamawiającym:

Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”; ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, NIP 525 23 30 343, REGON 015850238, KRS 0000219636, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 251 45 51.

Adres strony internetowej, na której zamieszczone zostały informacje dotyczące realizowanego projektu: www.zkfolimp.pl .

2. Informacje o umowie i projekcie

Nr i data umowy zawartej z PFRON:

UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/10809 z 07.04.2025 r.

Kierunek pomocy:

2: zwiększenie samodzielności osób z niepełnosprawnościami

Typ projektu (zgodnie z umową):

5: Treningi sportowe realizowane w sposób ciągły lub cykliczny

Cel projektu (zgodnie z wnioskiem):

Celem realizacji zadania „Bliżej Sportu 2025” jest nabycie i rozwój umiejętności potrzebnych do samodzielnego funkcjonowania u dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących - podopiecznych i absolwentów Specjalnych Ośrodków Szkolno - Wychowawczych poprzez umożliwienie im uczestnictwa w treningach sportowych w czasie zjazdów szkoleniowych i obozów wakacyjnych.

Termin realizacji projektu:

od dnia 01-04-2025 do dnia 31-03-2026

Część III: Opis przedmiotu zamówienia

Przeprowadzenie w miejscu realizacji projektu (w siedzibie Zamawiającego, adres: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa), audytu zewnętrznego realizacji projektu w okresie od 01-03-2026 do 24-04-2026 r.

Celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie obiektywnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie opinii w tym zakresie.

Część IV: Zakres audytu zewnętrznego

  1. Audytor dokonuje oceny dokumentów związanych z realizowanym zadaniem/projektem (w tym dowodów księgowych) w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Zamawiającego. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Zamawiającego dokumentach.
  2. W ramach audytu badane jest w szczególności czy:
    1. księgi rachunkowe – w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją zadania/projektu;
    2. dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych;
    3. zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Zamawiającego do rozliczenia przyznanego dofinansowania;

są zgodne ze stanem faktycznym realizacji zadania/projektu (w tym czy prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową zadania/projektu, według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów), a także czy odpowiadają wymogom zawartym w umowie.

  1. Audyt obejmuje w szczególności:
    1. weryfikację kwalifikowalności poniesionych kosztów i sposobu ich dokumentowania, w tym m.in.:
      1. weryfikację (na podstawie reprezentatywnej próby) oryginałów dowodów księgowych dokumentujących zdarzenia dotyczące realizacji zadania/projektu (w okresie objętym audytem), w tym czy dowody księgowe spełniają warunki określone w art. 21 oraz art. 22 ustawy o rachunkowości oraz weryfikację opisu dowodów księgowych (klauzul), wymaganych zgodnie z warunkami umowy; dobór próby powinien być oparty na metodach statystycznych,
      2. sprawdzenie wniesienia przez Zamawiającego wkładu własnego, zgodnie z warunkami wskazanymi w umowie, kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      3. kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      4. sprawdzenie, czy w zakresie zdarzeń dotyczących realizacji zadania/projektu prowadzona jest wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa i ewidencja księgowa, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych, sprawdzenie statusu podatkowego Zamawiającego (w szczególności w zakresie podatku VAT);
    2. weryfikację zgodności danych przekazywanych w sprawozdaniu z realizacji zadania/projektu w części dotyczącej postępu rzeczowego oraz postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji zadania/projektu;
    3. weryfikację sposobu pozyskiwania i przechowywania oraz przetwarzania danych o uczestnikach zadania/projektu, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
    4. weryfikację sposobu monitorowania zadania/projektu przez Zamawiającego (osiągania celu zadania/projektu), dotrzymanie harmonogramu realizacji działań w zadaniu/projekcie;
    5. weryfikację sposobu realizacji działań promocyjnych, zgodnie z warunkami umowy;
    6. weryfikację sposobu prowadzenia i archiwizowania dokumentacji zadania/projektu;
    7. sprawdzenie, czy Zamawiający wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte.
  2. Audyt zewnętrzny powinien zostać przeprowadzony zgodnie z „Międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego”, opracowanymi przez The Institute of Internal Auditors, jako standardy audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych, stanowiącymi załącznik do Komunikatu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MR i F z 2016 r. poz. 28).
  3. Audytem zewnętrznym musi być objętych co najmniej 90% kosztów zadania/projektu.

Część V: Wymagania dotyczące oferenta

  1. Oferent musi posiadać niezbędne doświadczenie oraz dysponować osobami o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu w zakresie przeprowadzania audytu.
  2. Przez podmioty o niezbędnym doświadczeniu należy rozumieć podmioty:
    1. dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach;
    2. posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/projekty);
    3. posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych;
    4. posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego lub audytu wewnętrznego.
  3. Przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu należy rozumieć osoby spełniające warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.). W przypadku osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu zewnętrznego zadania/projektu warunki wskazane w ust. 2 pkt 2-4 stosuje się odpowiednio.
  4. Podmiot ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zadania/projektu zobligowany jest do złożenia:
    1. wykazu wykonanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania;
    2. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia;
    3. potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
  5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio uczestniczyć w wykonaniu audytu, jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia na przeprowadzenie audytu.
  6. Skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny zadania/projektu musi być co najmniej dwuosobowy. W skład zespołu musi wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
  7. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt zewnętrzny:
    1. posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w Jednostce audytowanej lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotyczącą audytu zewnętrznego zadania/projektu;
    2. jest lub był w ciągu ostatnich 3 lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Jednostki audytowanej albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
    3. osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Jednostki audytowanej, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych – nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt;
    4. w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego;
    5. jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Jednostki audytowanej albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby;
    6. jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie zadaniem/projektem, który następnie audytuje;
    7. z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności.
  8. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego powinny spełniać również wymóg bezstronności i niezależności od PFRON. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z PFRON osób wykonujących audyt zewnętrzny.

Osoby przeprowadzające audyt zewnętrzny składają pisemne oświadczenie o bezstronności i niezależności. Oświadczenia stanowią załączniki do umowy podpisywanej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą audytu zewnętrznego.

Część VI: Wymagania dotyczące raportu/sprawozdania

  1. Po przeprowadzeniu audytu zewnętrznego, audytor zobowiązany jest do przygotowania raportu/sprawozdania z audytu.
  2. Raport/sprawozdanie z audytu zewnętrznego powinien zawierać w szczególności następujące elementy:
    1. datę sporządzenia raportu/sprawozdania;
    2. nazwę i adres podmiotu realizującego zadanie/projekt;
    3. nazwę podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny;
    4. nazwę audytowanego zadania/projektu, numer i datę umowy, która dotyczy audytowanego zadania/projektu;
    5. całkowitą wartość zadania/projektu w tym całkowitą wartość kosztów kwalifikowalnych, kwotę dofinansowania;
    6. termin realizacji zadania/projektu oraz zwięzły opis audytowanego zadania/projektu;
    7. imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie oraz numer imiennego upoważnienia do przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    8. termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    9. okres objęty audytem zewnętrznym;
    10. zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego, w tym zestawienie dokumentów (wystawca, rodzaj, numer dokumentu, kwota kosztu kwalifikowanego), które zostały poddane badaniu;
    11. podjęte działania i zastosowane techniki audytu zewnętrznego;
    12. informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby do zadania audytowego;
    13. ustalenia stanu faktycznego;
    14. wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji zadania/projektu wraz ze wskazaniem ich wagi;
    15. określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień;
    16. uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień, ewentualne rekomendacje;
    17. podpisy audytorów sporządzających raport/sprawozdanie.
  3. Wszystkie strony raportu/sprawozdania z przeprowadzonego audytu powinny być ponumerowane i parafowane przez audytora zewnętrznego.

Część VII: Wymagany termin oraz miejsce realizacji usługi

1. Okres realizacji usługi: w terminie od 01-03-2026 do 24-04-2026 r.

2. Miejscem realizacji usługi jest siedziba Zamawiającego: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa.

Część VIII: Oferta

Ofertę należy sporządzić na załączonym druku oferty, w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Oferta powinna być podpisana przez osobę / osoby upoważnioną do reprezentowania Oferenta.

Ewentualne poprawki w tekście oferty powinny być dokonane w sposób czytelny i parafowane.

Podane w ofercie ceny muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy.

Cena powinna być wyrażona w kwocie brutto.

Oferent zobowiązany jest zagwarantować stałość ceny przez cały czas trwania umowy. Oferent uwzględni w cenie wszelkie rabaty i upusty oraz usługi dodatkowe, których zamierza udzielić Zamawiającemu.

Do oferty należy załączyć Oświadczenie o bezstronności i niezależności.

Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej przesyłając na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na piśmie, osobiście lub pocztą na adres: Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”, ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy dopisać numer zapytania, którego dotyczy oferta.

Ofertę złożyć należy w terminie do dnia 7 listopada 2025 do godz. 16.00 (w przypadku ofert składanych drogą pocztową decyduje data stempla pocztowego).

Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

Osobą uprawnioną do kontaktu ze strony Zamawiającego jest:

Przemysław Warszewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Część IX: Inne

Audyt winien być realizowany zgodnie i w oparciu o wytyczne PFRON dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych opisanych w dokumentacji konkursu 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność" dostępnej na stronie internetowej www.pfron.org.pl .

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

Powyższe zapytanie ofertowe prowadzone jest w ramach zasady konkurencyjności i nie stanowi przedmiotu zamówienia publicznego w ramach przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013r poz. 907 z póź. zm. )

Propozycje składane przez zainteresowane podmioty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nie są ofertami w rozumieniu kodeksu cywilnego.

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 2A/OLIMP/2025 z dnia 31.10.2025 r.

 

 

Zapytanie ofertowe na realizację usługi audytu zewnętrznego zadania pt. „Strefa sportu 2025”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Konkursu nr 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność” (UMOWA NUMER: UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/10701 z 1 kwietnia 2025 r.).

Część I: Forma zapytania ofertowego

Rozeznanie rynku poprzez zamieszczenie na stronie internetowej.

Uzasadnienie formy zapytania:

Szacowana wartość usługi nie przekracza kwoty 130 tys. zł netto.

Część II: Informacje ogólne

1. Informacje o Zamawiającym:

Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”; ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, NIP 525 23 30 343, REGON 015850238, KRS 0000219636, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 251 45 51.

Adres strony internetowej, na której zamieszczone zostały informacje dotyczące realizowanego projektu: www.zkfolimp.pl .

2. Informacje o umowie i projekcie

Nr i data umowy zawartej z PFRON:

UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/10701 z 01.04.2025 r.

Kierunek pomocy:

2: zwiększenie samodzielności osób z niepełnosprawnościami

Typ projektu (zgodnie z umową):

5: Treningi sportowe realizowane w sposób ciągły lub cykliczny

Cel projektu (zgodnie z wnioskiem):

Celem projektu jest wzrost i wspieranie aktywności 30 osób niewidomych i słabowidzących w dziedzinie sportu poprzez umożliwienie beneficjentom zadania uczestnictwa w kompleksowym, profesjonalnym cyklu szkoleniowym z zakresu kolarstwa, strzelectwa i biathlonu, przy zastosowaniu dwóch, komplementarnych względem siebie form wsparcia: zgrupowań i konsultacji.

Termin realizacji projektu:

od dnia 01-04-2025 do dnia 31-03-2026

Część III: Opis przedmiotu zamówienia

Przeprowadzenie w miejscu realizacji projektu (w siedzibie Zamawiającego, adres: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa), audytu zewnętrznego realizacji projektu w okresie od 01-03-2026 do 24-04-2026 r.

Celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie obiektywnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie opinii w tym zakresie.

Część IV: Zakres audytu zewnętrznego

  1. Audytor dokonuje oceny dokumentów związanych z realizowanym zadaniem/projektem (w tym dowodów księgowych) w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Zamawiającego. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Zamawiającego dokumentach.
  2. W ramach audytu badane jest w szczególności czy:
    1. księgi rachunkowe – w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją zadania/projektu;
    2. dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych;
    3. zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Zamawiającego do rozliczenia przyznanego dofinansowania;

są zgodne ze stanem faktycznym realizacji zadania/projektu (w tym czy prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową zadania/projektu, według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów), a także czy odpowiadają wymogom zawartym w umowie.

  1. Audyt obejmuje w szczególności:
    1. weryfikację kwalifikowalności poniesionych kosztów i sposobu ich dokumentowania, w tym m.in.:
      1. weryfikację (na podstawie reprezentatywnej próby) oryginałów dowodów księgowych dokumentujących zdarzenia dotyczące realizacji zadania/projektu (w okresie objętym audytem), w tym czy dowody księgowe spełniają warunki określone w art. 21 oraz art. 22 ustawy o rachunkowości oraz weryfikację opisu dowodów księgowych (klauzul), wymaganych zgodnie z warunkami umowy; dobór próby powinien być oparty na metodach statystycznych,
      2. sprawdzenie wniesienia przez Zamawiającego wkładu własnego, zgodnie z warunkami wskazanymi w umowie, kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      3. kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      4. sprawdzenie, czy w zakresie zdarzeń dotyczących realizacji zadania/projektu prowadzona jest wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa i ewidencja księgowa, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych, sprawdzenie statusu podatkowego Zamawiającego (w szczególności w zakresie podatku VAT);
    2. weryfikację zgodności danych przekazywanych w sprawozdaniu z realizacji zadania/projektu w części dotyczącej postępu rzeczowego oraz postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji zadania/projektu;
    3. weryfikację sposobu pozyskiwania i przechowywania oraz przetwarzania danych o uczestnikach zadania/projektu, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
    4. weryfikację sposobu monitorowania zadania/projektu przez Zamawiającego (osiągania celu zadania/projektu), dotrzymanie harmonogramu realizacji działań w zadaniu/projekcie;
    5. weryfikację sposobu realizacji działań promocyjnych, zgodnie z warunkami umowy;
    6. weryfikację sposobu prowadzenia i archiwizowania dokumentacji zadania/projektu;
    7. sprawdzenie, czy Zamawiający wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte.
  2. Audyt zewnętrzny powinien zostać przeprowadzony zgodnie z „Międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego”, opracowanymi przez The Institute of Internal Auditors, jako standardy audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych, stanowiącymi załącznik do Komunikatu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MR i F z 2016 r. poz. 28).
  3. Audytem zewnętrznym musi być objętych co najmniej 90% kosztów zadania/projektu.

Część V: Wymagania dotyczące oferenta

  1. Oferent musi posiadać niezbędne doświadczenie oraz dysponować osobami o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu w zakresie przeprowadzania audytu.
  2. Przez podmioty o niezbędnym doświadczeniu należy rozumieć podmioty:
    1. dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach;
    2. posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/projekty);
    3. posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych;
    4. posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego lub audytu wewnętrznego.
  3. Przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu należy rozumieć osoby spełniające warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.). W przypadku osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu zewnętrznego zadania/projektu warunki wskazane w ust. 2 pkt 2-4 stosuje się odpowiednio.
  4. Podmiot ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zadania/projektu zobligowany jest do złożenia:
    1. wykazu wykonanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania;
    2. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia;
    3. potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
  5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio uczestniczyć w wykonaniu audytu, jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia na przeprowadzenie audytu.
  6. Skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny zadania/projektu musi być co najmniej dwuosobowy. W skład zespołu musi wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
  7. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt zewnętrzny:
    1. posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w Jednostce audytowanej lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotyczącą audytu zewnętrznego zadania/projektu;
    2. jest lub był w ciągu ostatnich 3 lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Jednostki audytowanej albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
    3. osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Jednostki audytowanej, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych – nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt;
    4. w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego;
    5. jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Jednostki audytowanej albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby;
    6. jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie zadaniem/projektem, który następnie audytuje;
    7. z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności.
  8. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego powinny spełniać również wymóg bezstronności i niezależności od PFRON. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z PFRON osób wykonujących audyt zewnętrzny.

Osoby przeprowadzające audyt zewnętrzny składają pisemne oświadczenie o bezstronności i niezależności. Oświadczenia stanowią załączniki do umowy podpisywanej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą audytu zewnętrznego.

Część VI: Wymagania dotyczące raportu/sprawozdania

  1. Po przeprowadzeniu audytu zewnętrznego, audytor zobowiązany jest do przygotowania raportu/sprawozdania z audytu.
  2. Raport/sprawozdanie z audytu zewnętrznego powinien zawierać w szczególności następujące elementy:
    1. datę sporządzenia raportu/sprawozdania;
    2. nazwę i adres podmiotu realizującego zadanie/projekt;
    3. nazwę podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny;
    4. nazwę audytowanego zadania/projektu, numer i datę umowy, która dotyczy audytowanego zadania/projektu;
    5. całkowitą wartość zadania/projektu w tym całkowitą wartość kosztów kwalifikowalnych, kwotę dofinansowania;
    6. termin realizacji zadania/projektu oraz zwięzły opis audytowanego zadania/projektu;
    7. imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie oraz numer imiennego upoważnienia do przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    8. termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    9. okres objęty audytem zewnętrznym;
    10. zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego, w tym zestawienie dokumentów (wystawca, rodzaj, numer dokumentu, kwota kosztu kwalifikowanego), które zostały poddane badaniu;
    11. podjęte działania i zastosowane techniki audytu zewnętrznego;
    12. informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby do zadania audytowego;
    13. ustalenia stanu faktycznego;
    14. wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji zadania/projektu wraz ze wskazaniem ich wagi;
    15. określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień;
    16. uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień, ewentualne rekomendacje;
    17. podpisy audytorów sporządzających raport/sprawozdanie.
  3. Wszystkie strony raportu/sprawozdania z przeprowadzonego audytu powinny być ponumerowane i parafowane przez audytora zewnętrznego.

Część VII: Wymagany termin oraz miejsce realizacji usługi

1. Okres realizacji usługi: w terminie od 01-03-2026 do 24-04-2026 r.

2. Miejscem realizacji usługi jest siedziba Zamawiającego: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa.

Część VIII: Oferta

Ofertę należy sporządzić na załączonym druku oferty, w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Oferta powinna być podpisana przez osobę / osoby upoważnioną do reprezentowania Oferenta.

Ewentualne poprawki w tekście oferty powinny być dokonane w sposób czytelny i parafowane.

Podane w ofercie ceny muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy.

Cena powinna być wyrażona w kwocie brutto.

Oferent zobowiązany jest zagwarantować stałość ceny przez cały czas trwania umowy. Oferent uwzględni w cenie wszelkie rabaty i upusty oraz usługi dodatkowe, których zamierza udzielić Zamawiającemu.

Do oferty należy załączyć Oświadczenie o bezstronności i niezależności.

Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej przesyłając na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na piśmie, osobiście lub pocztą na adres: Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”, ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy dopisać numer zapytania, którego dotyczy oferta.

Ofertę złożyć należy w terminie do dnia 7 listopada 2025 do godz. 16.00 (w przypadku ofert składanych drogą pocztową decyduje data stempla pocztowego).

Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

Osobą uprawnioną do kontaktu ze strony Zamawiającego jest:

Przemysław Warszewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Część IX: Inne

Audyt winien być realizowany zgodnie i w oparciu o wytyczne PFRON dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych opisanych w dokumentacji konkursu 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność" dostępnej na stronie internetowej www.pfron.org.pl .

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

Powyższe zapytanie ofertowe prowadzone jest w ramach zasady konkurencyjności i nie stanowi przedmiotu zamówienia publicznego w ramach przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013r poz. 907 z póź. zm. )

Propozycje składane przez zainteresowane podmioty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nie są ofertami w rozumieniu kodeksu cywilnego.

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.

 

Nazwa zadania: Promocja sportu

Źródło finansowania: Ministerstwo Sportu i Turystyki, Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej

 

Dzięki środkom pozyskanym z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Ministewrstwo Sportu i Turystyki została przeprowadzona impreza kulturalna pn. Gala Mistrzów Sportu Niewidomych i Słabowidzących. Gala dla osób niewidomych i słabowidzących jest imprezą cykliczną organizowaną od 2014 pod koniec każdego roku kalendarzowego. W latach 2020-2021 "Gala" z powodu zagrożenia epidemicznego nie odbyła się w związku z czym bardzo ważny był powrót do tradycji przeprowadzenia Gali. Dzięki regularności impreza cieszyła się dużą popularnością i stanowiła ważny punkt w kalendarzu wszystkich sportowców niewidomych i słabowidzących. Zakorzeniła się w postrzeganiu niewidomych i słabowidzących sportowców jako coroczne święto i podsumowanie ich sukcesów. Na przestrzeni tych dwóch lat Związek otrzymywał liczne głosy od zawodników biorących udział w zawodach, nawołujące do wznowienia tej pięknej tradycji. W grudniu 2022 po pandemicznej dwuletniej przerwie Gala powróciła do kalendarza imprez Związku. Na Galę zawitali liczni przedstawiciele Klubów Związku, medaliści imprez rangi MP i PP oraz przedstawiciele organizacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych między innymi PFRONu, Polskiego Związku Niewidomych czy Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Obecna była również Telewizja Polska, która zarejestrowała przebieg Gali. Kontynuując działania na rzecz rozwoju sportu osób niepełnosprawnych w terminie 29-31.01.2025 w Sękocinie Starym koło Warszawy przeprowadzona została ogólnopolska impreza kulturalna, w której udział wzięło 115 osób - zawodników, przedstawicieli klubów i stowarzyszeń sportu niewidomych i słabowidzących, gości honorowych: członkowie władz statutowych Związku, zaproszeni przedstawiciele organizacji działających w obszarze sportu osób niepełnosprawnych oraz instytucji współfinansujących rozwój sportu i kultury fizycznej osób niewidomych i słabowidzących, osoby obsługujące zadanie oraz przewodnicy-wolontariusze osób niewidzących. W "Gali" brali udział również zawodnicy kadr Olimpijskich, którzy w 2024 zdobyli medale imprez rangi Igrzysk Paraolimpijskich, Mistrzostw Świata, Mistrzostw Europy, Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski. Będzie to wartość dodana z uwagi na szacunek jakimi darzeni są najlepsi sportowcy niewidomi i słabowidzący w środowisku. Związek Olimp oświadcza, że w pełni pokrył koszty ich udziału w "Gali". Organizacją i przeprowadzeniem przedsięwzięcia zajął się wyznaczony przez statutowe władze Związku koordynator projektu. Była to osoba z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie organizacji imprez sportowych, szkoleń i innych działań na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych. Przy współpracy i pomocy biura Związku „Olimp” koordynator przeprowadził negocjacje cenowe i dokonał wszelkich ustaleń organizacyjno-technicznych z ośrodkiem, dokonał naboru uczestników, zaprosił medalistów i gości honorowych. Głównymi kryteriami wyboru ośrodka było jego przystosowanie do pobytu osób niepełnosprawnych oraz cena za osobodzień. Dodatkowymi atutami były klimatyzowane sale oraz sala audiowizualna z pełnym wyposażeniem multimedialnym w pełni umożliwiająca organizację „Gali”. Uczestnicy „Gali” mieli zapewnione wyżywienie i zakwaterowanie na czas imprezy, tj. od środy do piątku (3 dni, 2 doby hotelowe). Kulminacyjnym punktem ogólnopolskiej imprezy pn.: „Gala Mistrzów Sportu 2025” była uroczystość uhonorowania i wręczenia pamiątkowych medali i pucharów sportowcom niewidomym i słabowidzącym – medalistom imprez rangi Mistrzostw Świata, Europy i Polski w poszczególnych dyscyplinach sportu dostępnych dla inwalidów wzroku. Niewątpliwie impreza tego typu i uhonorowanie Mistrzów przed licznym audytorium złożonym z reprezentantów środowiska osób niepełnosprawnych stanowiło dla laureatów dodatkowy pozytywny bodziec aktywizujący i pobudzający ich do podjęcia rywalizacji i jeszcze większego wysiłku w treningach. Ceremonia odznaczania Mistrzów podczas „Gali...” była przeplatana wystąpieniami gości honorowych oraz przemówieniami laureatów. Po zorganizowaniu Gali materiały z jej przeprowadzenia (artykuł, zdjęcia) zostały opublikowanie na profilu Związku w serwisie Facebook oraz wyemitowane w programie „Pełnosprawni” na antenie TVP1. Zadanie wspierało 10 wolontariuszy - asystentów osób niepełnosprawnych, którzy udzielali wsparcia osobom niepełnosprawnym.

„Gala Mistrzów Sportu Niewidomych i Słabowidzących 2025” została przeprowadzona zgodnie z poniższym ramowym harmonogramem:

ŚRODA 29.01.2025r.

17.00 – przyjazd i rejestracja uczestników

18.00 – obiado-kolacja

CZWARTEK 30.01.2025 r.

8.00 – śniadanie

10.00 – Panel tematyczny sportowy - przedstawienie dyscyplin: kolarstwo, strzelectwo i biathlon niewidomych i słabowidzących - ich historia, opis obecnej sytuacji oraz plany rozwoju

13.00 – obiad

15.00 – Uroczysta ceremonia Gali podczas której odbyły się: - wystąpienie Prezesa Związku Olimp /podsumowanie osiągnięć sportowych 2024 roku/ - wystąpienie Prezesa PKPar, wystąpienie przedstawiciela PFRON, wystąpienie Prezesa PZN - prezentacja i wystąpienia medalistów IP, MŚ i PŚ w 2024 roku - przybliżenie sylwetek sportowców - uhonorowanie MP i zdobywców PP w 2024

19.00 Bankiet

PIĄTEK 31.01.2025 r.

9.00 – śniadanie

10.00 – wyjazd uczestników

 

Wartością dodaną przedsięwzięcia było stworzenie warunków dla integracji wewnątrzśrodowiskowej inwalidów wzroku, umożliwienie nabycia i rozwoju kompetencji kluczowych z zakresu sportu oraz realizacja idei zwiększania dostępności sportu i kultury fizycznej dla licznej grupy osób niepełnosprawnych, realnie zagrożonej marginalizacją i wykluczeniem społecznym. Zorganizowanie tak dużej imprezy pozwoliło w sposób skuteczny a jednocześnie efektowny upowszechnić właściwe postawy społeczne i prezentować postaci sportowców i działaczy niepełnosprawnych wzrokowo, którzy odnieśli sukces w dziedzinie sportu wyczynowego, integrując w ten sposób środowisko sportowców niepełnosprawnych. Działania proponowane przez Związek w ramach realizacji zadania pozwoliły przeciwdziałać zagrożeniu wykluczeniem społecznym nie tylko w grupie beneficjentów ostatecznych – uczestników imprezy, lecz także w o wiele szerszej grupie beneficjentów pośrednich w środowiskach i społecznościach lokalnych za pośrednictwem niepełnosprawnych uczestników konferencji z terenu całego kraju.

 

 

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1A/OLIMP/2025 z dnia 31.10.2025 r.

 

 

Zapytanie ofertowe na realizację usługi audytu zewnętrznego zadania pt. „Sport bez granic 2025”.

Projekt jest współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Konkursu nr 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność” (UMOWA NUMER: UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/11626 z 10 kwietnia 2025 r.).

Część I: Forma zapytania ofertowego

Rozeznanie rynku poprzez zamieszczenie na stronie internetowej.

Uzasadnienie formy zapytania:

Szacowana wartość usługi nie przekracza kwoty 130 tys. zł netto.

Część II: Informacje ogólne

1. Informacje o Zamawiającym:

Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”; ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, NIP 525 23 30 343, REGON 015850238, KRS 0000219636, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 251 45 51.

Adres strony internetowej, na której zamieszczone zostały informacje dotyczące realizowanego projektu: www.zkfolimp.pl .

2. Informacje o umowie i projekcie

Nr i data umowy zawartej z PFRON:

UM/PW9/2025/3/DEPT_DS_WSPOLPRACY/11626 z 10.04.2025 r.

Kierunek pomocy:

3: wzrost aktywności osób z niepełnosprawnościami w różnych dziedzinach życia

Typ projektu (zgodnie z umową):

6: Spotkania i imprezy integracyjne o charakterze zamkniętym (w szczególności: warsztaty, zawody, koncerty).

Cel projektu (zgodnie z wnioskiem):

Celem projektu jest pobudzenie i wzrost aktywności w dziedzinie sportu grupy 215 osób niewidomych i słabowidzących poprzez umożliwienie beneficjentom zadania uczestnictwa i podjęcia rywalizacji w ogólnopolskich imprezach sportowych w 5 dyscyplinach sportu: kolarstwie tandemowym, strzelectwie pneumatycznym, strzelectwie laserowym, narciarstwie biegowym i biathlonie.

Termin realizacji projektu:

od dnia 01-01-2025 do dnia 31-01-2026

Część III: Opis przedmiotu zamówienia

Przeprowadzenie w miejscu realizacji projektu (w siedzibie Zamawiającego, adres: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa), audytu zewnętrznego realizacji projektu w okresie od 01-01-2026 do 28-02-2026 r.

Celem audytu zewnętrznego jest uzyskanie obiektywnego zapewnienia, że koszty poniesione w ramach realizacji projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z przepisami prawa, z wnioskiem i umową oraz wydanie opinii w tym zakresie.

Część IV: Zakres audytu zewnętrznego

  1. Audytor dokonuje oceny dokumentów związanych z realizowanym zadaniem/projektem (w tym dowodów księgowych) w odniesieniu do działań zrealizowanych przez Zamawiającego. Ocenie audytora podlega zgodność realizacji zadania/projektu z jego założeniami określonymi we wniosku oraz w umowie. Podczas audytu badana jest wiarygodność danych, zarówno liczbowych jak i opisowych, zawartych w przedstawionych przez Zamawiającego dokumentach.
  2. W ramach audytu badane jest w szczególności czy:
    1. księgi rachunkowe – w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją zadania/projektu;
    2. dowody księgowe, stanowiące podstawę dokonania zapisów w księgach rachunkowych;
    3. zestawienia sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów (faktur VAT lub innych dokumentów o równoważnej wartości dowodowej) przedkładane przez Zamawiającego do rozliczenia przyznanego dofinansowania;

są zgodne ze stanem faktycznym realizacji zadania/projektu (w tym czy prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową zadania/projektu, według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów), a także czy odpowiadają wymogom zawartym w umowie.

  1. Audyt obejmuje w szczególności:
    1. weryfikację kwalifikowalności poniesionych kosztów i sposobu ich dokumentowania, w tym m.in.:
      1. weryfikację (na podstawie reprezentatywnej próby) oryginałów dowodów księgowych dokumentujących zdarzenia dotyczące realizacji zadania/projektu (w okresie objętym audytem), w tym czy dowody księgowe spełniają warunki określone w art. 21 oraz art. 22 ustawy o rachunkowości oraz weryfikację opisu dowodów księgowych (klauzul), wymaganych zgodnie z warunkami umowy; dobór próby powinien być oparty na metodach statystycznych,
      2. sprawdzenie wniesienia przez Zamawiającego wkładu własnego, zgodnie z warunkami wskazanymi w umowie, kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      3. kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy o rachunkowości, w części dotyczącej audytowanego zadania/projektu,
      4. sprawdzenie, czy w zakresie zdarzeń dotyczących realizacji zadania/projektu prowadzona jest wyodrębniona dokumentacja finansowo-księgowa i ewidencja księgowa, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych, sprawdzenie statusu podatkowego Zamawiającego (w szczególności w zakresie podatku VAT);
    2. weryfikację zgodności danych przekazywanych w sprawozdaniu z realizacji zadania/projektu w części dotyczącej postępu rzeczowego oraz postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji zadania/projektu;
    3. weryfikację sposobu pozyskiwania i przechowywania oraz przetwarzania danych o uczestnikach zadania/projektu, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781);
    4. weryfikację sposobu monitorowania zadania/projektu przez Zamawiającego (osiągania celu zadania/projektu), dotrzymanie harmonogramu realizacji działań w zadaniu/projekcie;
    5. weryfikację sposobu realizacji działań promocyjnych, zgodnie z warunkami umowy;
    6. weryfikację sposobu prowadzenia i archiwizowania dokumentacji zadania/projektu;
    7. sprawdzenie, czy Zamawiający wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte.
  2. Audyt zewnętrzny powinien zostać przeprowadzony zgodnie z „Międzynarodowymi standardami praktyki zawodowej audytu wewnętrznego”, opracowanymi przez The Institute of Internal Auditors, jako standardy audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych, stanowiącymi załącznik do Komunikatu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MR i F z 2016 r. poz. 28).
  3. Audytem zewnętrznym musi być objętych co najmniej 90% kosztów zadania/projektu.

Część V: Wymagania dotyczące oferenta

  1. Oferent musi posiadać niezbędne doświadczenie oraz dysponować osobami o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu w zakresie przeprowadzania audytu.
  2. Przez podmioty o niezbędnym doświadczeniu należy rozumieć podmioty:
    1. dysponujące osobami o udokumentowanych kwalifikacjach;
    2. posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 3 zadania/projekty);
    3. posiadające udokumentowane doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych;
    4. posiadające udokumentowane doświadczenie w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego lub audytu wewnętrznego.
  3. Przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w zakresie przeprowadzania audytu należy rozumieć osoby spełniające warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.). W przypadku osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu zewnętrznego zadania/projektu warunki wskazane w ust. 2 pkt 2-4 stosuje się odpowiednio.
  4. Podmiot ubiegający się o przeprowadzenie audytu zewnętrznego zadania/projektu zobligowany jest do złożenia:
    1. wykazu wykonanych audytów zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych wraz z terminem ich wykonania;
    2. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia;
    3. potwierdzonych za zgodność z oryginałem dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe uprawniające do przeprowadzenia zadania audytowego.
  5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4, powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio uczestniczyć w wykonaniu audytu, jak również podmiotu ubiegającego się o uzyskanie zlecenia na przeprowadzenie audytu.
  6. Skład zespołu przeprowadzającego audyt zewnętrzny zadania/projektu musi być co najmniej dwuosobowy. W skład zespołu musi wchodzić co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta.
  7. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego muszą spełniać wymóg bezstronności i niezależności od Zamawiającego. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt zewnętrzny:
    1. posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w Jednostce audytowanej lub w jednostce z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej, w której ma wykonać usługę dotyczącą audytu zewnętrznego zadania/projektu;
    2. jest lub był w ciągu ostatnich 3 lat przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych bądź zarządzających lub pracownikiem Jednostki audytowanej albo jednostki z nią stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
    3. osiągnął, chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat, co najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Jednostki audytowanej, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych – nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt;
    4. w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu zewnętrznego;
    5. jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będącą w organach nadzorczych Jednostki audytowanej albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby;
    6. jest lub był zaangażowany w planowanie, realizację, zarządzanie zadaniem/projektem, który następnie audytuje;
    7. z innych powodów nie spełnia warunków bezstronności i niezależności.
  8. Osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu zewnętrznego powinny spełniać również wymóg bezstronności i niezależności od PFRON. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z PFRON osób wykonujących audyt zewnętrzny.

Osoby przeprowadzające audyt zewnętrzny składają pisemne oświadczenie o bezstronności i niezależności. Oświadczenia stanowią załączniki do umowy podpisywanej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą audytu zewnętrznego.

Część VI: Wymagania dotyczące raportu/sprawozdania

  1. Po przeprowadzeniu audytu zewnętrznego, audytor zobowiązany jest do przygotowania raportu/sprawozdania z audytu.
  2. Raport/sprawozdanie z audytu zewnętrznego powinien zawierać w szczególności następujące elementy:
    1. datę sporządzenia raportu/sprawozdania;
    2. nazwę i adres podmiotu realizującego zadanie/projekt;
    3. nazwę podmiotu przeprowadzającego audyt zewnętrzny;
    4. nazwę audytowanego zadania/projektu, numer i datę umowy, która dotyczy audytowanego zadania/projektu;
    5. całkowitą wartość zadania/projektu w tym całkowitą wartość kosztów kwalifikowalnych, kwotę dofinansowania;
    6. termin realizacji zadania/projektu oraz zwięzły opis audytowanego zadania/projektu;
    7. imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie oraz numer imiennego upoważnienia do przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    8. termin przeprowadzenia audytu zewnętrznego;
    9. okres objęty audytem zewnętrznym;
    10. zakres przedmiotowy audytu zewnętrznego, w tym zestawienie dokumentów (wystawca, rodzaj, numer dokumentu, kwota kosztu kwalifikowanego), które zostały poddane badaniu;
    11. podjęte działania i zastosowane techniki audytu zewnętrznego;
    12. informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby do zadania audytowego;
    13. ustalenia stanu faktycznego;
    14. wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji zadania/projektu wraz ze wskazaniem ich wagi;
    15. określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień;
    16. uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień, ewentualne rekomendacje;
    17. podpisy audytorów sporządzających raport/sprawozdanie.
  3. Wszystkie strony raportu/sprawozdania z przeprowadzonego audytu powinny być ponumerowane i parafowane przez audytora zewnętrznego.

Część VII: Wymagany termin oraz miejsce realizacji usługi

1. Okres realizacji usługi: w terminie od 01.01.2026 r. do 28.02.2026 r.

2. Miejscem realizacji usługi jest siedziba Zamawiającego: ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa.

Część VIII: Oferta

Ofertę należy sporządzić na załączonym druku oferty, w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym atramentem lub długopisem. Oferta powinna być podpisana przez osobę / osoby upoważnioną do reprezentowania Oferenta.

Ewentualne poprawki w tekście oferty powinny być dokonane w sposób czytelny i parafowane.

Podane w ofercie ceny muszą uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia i nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania umowy.

Cena powinna być wyrażona w kwocie brutto.

Oferent zobowiązany jest zagwarantować stałość ceny przez cały czas trwania umowy. Oferent uwzględni w cenie wszelkie rabaty i upusty oraz usługi dodatkowe, których zamierza udzielić Zamawiającemu.

Do oferty należy załączyć Oświadczenie o bezstronności i niezależności.

Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania.

Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej przesyłając na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na piśmie, osobiście lub pocztą na adres: Związek Kultury Fizycznej „OLIMP”, ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa, w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy dopisać numer zapytania, którego dotyczy oferta.

Ofertę złożyć należy w terminie do dnia 7 listopada 2025 do godz. 16.00 (w przypadku ofert składanych drogą pocztową decyduje data stempla pocztowego).

Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

Osobą uprawnioną do kontaktu ze strony Zamawiającego jest:

Przemysław Warszewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Część IX: Inne

Audyt winien być realizowany zgodnie i w oparciu o wytyczne PFRON dotyczące audytu zewnętrznego zadań/projektów finansowanych w części lub w całości ze środków PFRON w ramach ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych opisanych w dokumentacji konkursu 1/2024 pn. „Wspieramy aktywność" dostępnej na stronie internetowej www.pfron.org.pl .

Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny.

Powyższe zapytanie ofertowe prowadzone jest w ramach zasady konkurencyjności i nie stanowi przedmiotu zamówienia publicznego w ramach przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013r poz. 907 z póź. zm. )

Propozycje składane przez zainteresowane podmioty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe nie są ofertami w rozumieniu kodeksu cywilnego.

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do zawarcia umowy. Zamawiający może odstąpić od podpisania umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.

Data publikacji: 14.08.2025 r.

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 02/WYCZ/OL/2025

1. Nazwa i adres zamawiającego

Związek Kultury Fizycznej Olimp

ul. Konwiktorska 9, 00-216, Warszawa

NIP: 525-23-30-343

tel.: +48 662 372 226

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres strony internetowej: www.zkfolimp.pl

2. Opis przedmiotu zapytania

Przedmiotem zapytania jest usługa sprzedaży i dostarczenia sprzętu specjalistycznego dla zawodników (zgodnie z wykazem szkolonych zawodników DSW) w ramach umowy nr 2025/0056/0078/SubC/DSW z dnia 14.05.2025 r. podpisanej pomiędzy Związkiem Kultury Fizycznej OLIMP a Ministerstwem Sportu i Turystyki.

3. Zapytanie dotyczy kodu CPV

37400000-2 – Sprzęt sportowy

4. Zadania po stronie Wykonawcy

  • złożenie w terminie oferty na formularzu załączonym do ogłoszenia (załącznik nr 1),
  • Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, którą będzie związany 7 dni,
  • bieg terminu związania ofertą rozpoczyna  się wraz z upływem terminu składania ofert,
  • Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę,
  • Nie dopuszcza się możliwości udziału w postępowaniu firm pośredniczących.

5. Zadania i uprawnienia po stronie Zamawiającego

  • przygotowanie pełnej dokumentacji potrzebnej do rozliczenia usługi,
  • uregulowanie zobowiązania wynikającego z wystawionej na w/w przedmiot faktury we wskazanym terminie.
  • Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. W takim przypadku, Zamawiający nie ponosi kosztów postępowania.

6. Termin i miejsce wykonania zamówienia

  • Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do biura Związku, ul. Konwiktorska 9, 00-216 Warszawa w terminie do dnia 29.08.2025 r.

7. Warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty

Wymagania formalne wobec Oferenta/Wykonawcy:

  • posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
  • nie jest podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
  • uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
  • posiadaniu udziałów lub co najmniej 10 % akcji;
  • pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
  • pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli;
  • zobowiązuje się w ramach podpisanej umowy do przechowywania w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz udostępnienia kontroli dokumentacji związanej z niniejszym zleceniem do dnia 31 grudnia 2031 r.

Powyższe zapisy reguluje również załącznik nr 2.

8. Waluta i warunki dotyczące rozliczeń związanych z realizacją niniejszego zamówienia

Ceny oraz wartość zbiorcza zamówienia powinny być podane w PLN (brutto). Wymagany termin płatności nie krótszy niż 3 dni.

9. Opis sposobu przygotowania oferty

Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym, zgodnie ze wzorem z załącznika nr 1. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty.

Oferta powinna uwzględniać wszystkie poniższe elementy zamówienia wymienione poniżej:

Sprzedaż i dostarczenie pod wskazany adres sprzętu specjalistycznego do dnia 29.08.2025 dla zawodników (zgodnie z wykazem szkolonych zawodników DSW – Kadra kolarska niewidomych i słabowidzących):

nr marka nazwa kod producenta ilość
1 SHIMANO Zacisk Hamulca Tarcz Tył BRR317 Mechaniczny EBRR317RURL 3
2 SHIMANO Zacisk Hamulca Tarcz Przód BRR317 Mechaniczny EBRR317FURL 3
3 ELITE Elite Adapter Do Trenażerów Do Osi 135x10 i 135x12mm EL1014306 1
4 SRAM Zębatka RED22 11s 53T BCD130 X-Glide - 1
5 SHIMANO Hydrauliczny Hamulec Tarczowy BR-RS785 2 tłoczki IBRRS785MPRF 2
6 SHIMANO Tarcza hamulcowa RT-EM810 CENTER LOCK 180 mm IRTEM810ME 6
7 SHIMANO Tarcza hamulcowa RT-EM810 CENTER LOCK 160 mm IRTEM810SE 6
8 SHIMANO Łącznik B (spec. Di2) EW-JC130-SM IEWJC130SM 3
9 SHIMANO Przewody elektryczne (Di2 spec.) EW-SD300-I 1600 mm IEWSD300IL160 2
10 SHIMANO ULTEGRA Hamulec (zestaw) Lewa strona/przód 1000 mm IR8170DLF6SC100F 1
11 SHIMANO ULTEGRA Hamulec (zestaw) Prawa strona/przód 1700 mm IR8170DRRDSC170F 1
12 SHIMANO ULTEGRA Przerzutka przednia (Di2 spec.) FD-R8150 IFDR8150F 1
13 SHIMANO ULTEGRA Przerzutka tylna (Di2 spec.) RD-R8150 IRDR8150F 1
14 SHIMANO Bateria (Di2 spec.) BT-DN300 Akumulator wewnętrzny 7,4 V 3,7 Wh IBTDN3001 1
15 SHIMANO Łącznik B (spec. Di2) EW-AD305 Adapter konwersji IEWAD305 1
16 SHIMANO Łącznik B (spec. Di2) SM-JC41 Typ wbudowany ISMJC41 1
17 SHIMANO Przewody elektryczne (Di2 spec.) EW-SD300-I 600 mm IEWSD300IL060 1
18 SHIMANO Przewody elektryczne (Di2 spec.) EW-SD300-I 950 mm IEWSD300IL095 1
19 SHIMANO DURA-ACE Przełącznik zmiany biegu (Di2 spec.) SW-R9160 ISWR9160 1
20 SHIMANO ULTEGRA Mech.korb. FC-R8100 HOLLOWTECH II 12s 172,5 mm 52-36T IFCR8100DX26 2
21 PRO PLT Seatpost 27.2mm / 400mm / 0mm Offset PRSP0284 3
22 PRO Wspornik Kierownicy LT Black 50mm / 31.8mm / 0 PRSS0546 1
23 PRO Wspornik Kierownicy Vibe Black 130mm/31.8mm PRSS0585 1
24 PRO Wspornik Kierownicy PLT Czarny 90mm/31.8mm +/- 10 PRSS0419 1
25 BONTRAGER Owijka Gel Cork Red VIPER 563786 5
26 BONTRAGER Owijka Gel Cork White 563785 5
27 ELVEDES Tektro Hydraulic Hose Extension Kit Balck One Size - 6

10. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty

  1. Oferty prosimy składać do dnia 21.08.2025 r. do godz. 16.00.

Ofertę w wersji elektronicznej prosimy przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Osobą kontaktową jest Pan Michał Banaś.

Oferty otrzymane po 23.07.2025 r. nie będą rozpatrywane.

  • Wybór ofert nastąpi w dniu 24.07.2025 r. i zakończony zostanie protokołem.

11. Kryteria wyboru

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający dokona oceny i wyboru ofert spośród Wykonawców spełniających warunki określone w punkcie 7, a także w oparciu o następujące kryteria:

  1. Cena brutto elementów zapytania ogółem – 100%

12. Formalności, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy

W dniu 22.08.2025 r. Zamawiający przeprowadzi ocenę złożonych ofert. W tym czasie zastrzega sobie prawo do negocjacji i wyjaśnień dotyczących zakresu oferty.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów oraz spełni pozostałe wymagania zamieszczone w zapytaniu ofertowym.

Oceny i wyboru ofert dokona Komisja. Po dokonaniu oceny i wyborze oferty zostanie sporządzony protokół podpisany przez członków Komisji. Następnie, wybranego kontrahenta Komisja zaprosi do podpisania umowy.

Jeżeli kontrahent, którego oferta została wybrana, odstąpi od zawarcia umowy, Zamawiający uprawniony jest do wyboru oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert dla danego zapytania.

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi drogą mailową oraz w formie ogłoszenia na stronie internetowej Zamawiającego niezwłocznie wszystkie podmioty, które przesłały oferty w ustalonym terminie. Ogłoszenie zwycięzcy niniejszego postępowania ofertowego nastąpi w dniu 22.08.2025 r.

Zawarcie umowy nastąpi w formie pisemnej.

13. Uwagi i postanowienia końcowe

Niniejsze zapytanie nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych.

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy. Związek kultury Fizycznej Olimp może odstąpić od zawarcia umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.

Niniejsze zamówienie jest finansowane w całości ze środków Funduszy Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki w ramach umowy nr: 2025/0056/0078/SubC/DSW z dnia 14.05.2025 r. podpisanej pomiędzy Związkiem Kultury Fizycznej Olimp a Ministerstwem Sportu i Turystyki. Wydanie niniejszego zapytania nie zobowiązuje Związku Kultury Fizycznej Olimp do akceptacji oferty w całości lub w jej części, bez względu na jej zawartość cenową i nie zobowiązuje do składania wyjaśnień czy powodów akceptacji lub odrzucenia którejkolwiek oferty. Związek Kultury Fizycznej Olimp nie może być pociągany do odpowiedzialności za jakiekolwiek koszty czy wydatki poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.

Niniejsze zapytanie, jak również warunki w nim określone, mogą być zmienione lub odwołane w każdej chwili.

Oferentowi nie przysługuje względem Zamawiającego roszczenie o zawarcie umowy.